Saturday, September 5

DRINK • SAGE (SALVIA OFFICINALIS) TEA

'You cannot buy happiness, but you can buy tea - which is kind of the same thing.' Ik heb geen idee van wie deze quote afkomstig is, maar ik weet vrij zeker dat ik het goed met de persoon in kwestie zou kunnen vinden. Tea equals happiness! Dat is mijn levensmotto (ok, niet helemaal, maar je snapt m'n punt: ik hou van thee). 

Misschien nog wel honderd keer fijner dan thee kopen, is 's ochtends vroeg je bed uit sluipen en blootsvoets door de tuin struinen. Verse kruiden plukken terwijl dauwdruppeltjes je voetzolen strelen en vervolgens een mok dampende thee zetten van je zelf geplukte bosje munt of salie. Er een lepeltje zoete honing of agavesiroop doorheen roeren, terwijl je naar Bach of Beethoven luistert (dat doe ik in ieder geval) en zachtjes meeneuriet. Dát is echt geluk.




• SALIETHEE •



Mijn favoriete kruid voor thee is salie. Iets minder algemeen bekend dan munt, maar net zo lekker (of zelfs lekkerder!). De bereiding van een kopje is heel simpel: je plukt een paar blaadjes (of koopt verse salie bij de supermarkt) en daar giet je heet water overheen. Een lepeltje honing maakt de smaak net wat zachter en zoeter (maar ik drink 't vaak ook zonder). 

Salie is naast lekker ook nog goed voor een heleboel dingen! Zo helpt 't bij verkoudheid en griep en werkt het kalmerend en angstverminderend. Het is mijn ultieme remedie tegen stress en voelt daarnaast (door het iets uitgebreidere bereidingsproces - je mikt niet 'even een theezakje in een mok' zegmaar) als een echte verwennerij. Me-time in een mok!



HEB JIJ WEL EENS SALIETHEE GEDRONKEN?


PAS OP: Saliethee is niet geschikt voor zwangere vrouwen!

12 comments:

  1. Ik vind dit echt zo'n goed idee! Geen idee of ik het lekker vind, maar ik ga het zeker weten even proberen. Ik geloof dat we nog wel een salieplantje in de tuin hebben staan. Leuk, en mooie fotooo's!

    ReplyDelete
  2. Klinkt als een heerlijk relaxte ochtend! Normaal ga ik voor verse munt thee, maar salie lijkt me ook wel spannend. Leuke mok trouwens, heb soort dezelfde van Dille en Kamille, maar dan met een andere rand.

    ReplyDelete
  3. Geloof het of niet maar... ik drink nooit thee. Ik vind het gewoon niet lekker, haha! Wel een leuk artikel laura!!

    ReplyDelete
  4. Zó leuk dat je ook van klassieke muziek houdt! (wie houdt er nou niet van Beethoven & Bach?) Ik ben er mee opgegroeid en kan er echt mijn rust in vinden! Veel Liefs

    ReplyDelete
  5. Oe salie, klinkt spannend. Verse thee is sowieso heel lekker dus ik ga dit zeker proberen.
    Liefs Nina

    ReplyDelete
  6. Klinkt goed! Ik vind muntthee ook erg lekker, dus ik moet dit eens proberen.

    ReplyDelete
  7. Je ochtend klinkt echt super 'klassiek', heerlijk haha! Ik houd stiekem ook helemaal niet van thee, laat staan munt- of saliethee, oeps.

    ReplyDelete
  8. Wat kan jij perfecte clean foto's maken! Super leuk idee :)

    ReplyDelete
  9. Heerlijk inderdaad, ik ben een enorme fan van muntthee, maar salie heb ik nog nooit geprobeerd: snel maar eens doen dus!

    ReplyDelete
  10. We hebben hetzelfde levensmotto, haha! Een hete kop thee tijdens zo'n vervelende stormdag (zoals vandaag dus), kan mijn dag weer helemaal goed maken. Thee van salie heb ik nog nooit op, maar ik ben dol op verse thee, dus ik ga het eens proberen. Ik ben benieuwd! Het ziet er in ieder geval heel mooi uit.

    ReplyDelete
  11. Ik ben dol op verse munt thee maar dit ziet er ook heerlijk uit. Niet alleen dat, het maakt ook nog eens een mooi kopje thee, haha :)

    ReplyDelete
  12. Ik kan niet zonder thee! En oh Laura, wat zijn je foto's toch prachtig.

    ReplyDelete

Thanks!