Thursday, May 21

PLAATJES KIJKEN #3 • YOGHURT BARN, UTRECHT EN EEN NIEUWE HOTSPOT



Een weekje geleden reisde ik af naar Utrecht: de fijnste stad van heel Nederland. Ik had afgesproken met Fleur om door de stad te dwalen, te fotograferen, toffe hotspots te bezoeken en lekker bij te kletsen. Rond een uur of één kwam ik aan op het station en vervolgens hebben we een heerlijke dag gehad. We schoten plaatjes van onze outfits, genoten van een bizar lekkere lunch en Fleur nam me o.a. mee naar één van de nieuwste koffietentjes van Utrecht. 



YOGHURT BARN


Nadat Fleur me bij 't station had opgepikt stelden we beiden vast dat we rammelden van de honger en besloten we wat te gaan eten bij de Yoghurt Barn. Fleur koos voor hangop met jam, aardbeien, browniestukjes, bastogne en chocolade en ik ging voor frozen yoghurt met witte chocolade, mulberries, browniestukjes en pistachenootjes. En een zwarte koffie natuurlijk. Achteraf gezien was de enorme hoeveelheid yoghurt niet zo'n geweldig idee: mijn arme maagje kon zoveel lactose in één keer niet echt aan. Met buikpijn als gevolg, maargoed, het was het meer dan waard. 

Verder was de yoghurt ook wel heul fotogeniek (en zagen Fleur en ik er een beetje vreemd uit, middenin de Yoghurt Barn, slepend met vaasjes en bezig met het verschuiven van onze kopjes koffie: alles voor dé perfecte foto, right?). 


'T KOFFIEBOONTJE EN FANCY DINEREN


Na onze heerlijke lunch struinden Fleur en ik door Utrecht. We schoten hier en daar wat winkeltjes binnen (o.a. Dille & Kamille en een tof cadeauwinkeltje waar ze prachtige cactusjes verkochten) en eindigden in 't Koffieboontje: een gloednieuwe hotspot in het hartje van de stad. Het koffietentje stal mijn hart meteen met haar marmeren tafeltjes, koperen accessoires en heerlijke lekkernijen. 

Ik dronk een heerlijk appel-cranberry-sapje en Fleur genoot van een verse muntthee. We hadden geen honger, maar de tentoongestelde taartjes en macarons (!) zagen er ongelofelijk uitnodigend uit. We weerstonden de verleiding echter en vertrokken, nadat we onze drankjes hadden opgedronken, richting de supermarkt. 

In de supermarkt kochten we kant-en-klaar salades met geitenkaas, verse vruchtensapjes en speculaas-cheesecake. Dit aten we vervolgens allemaal op bij Fleur thuis, waar we tot diep in de nacht (nee grapje, tot 23:00) kletsten. Een uurtje later zat ik weer thuis op de bank. Ik dronk nog een kopje thee, maar viel al snel als een blok in slaap.

wat is jouw favoriete stad? en heb jij wel eens bij de yoghurt barn geluncht?


16 comments:

  1. Super mooie foto's! Ik ben zelf nog nooit bij The Yoghurt Barn geweest, al heb je me succesvol weten te overtuigen haha. Ziet er heerlijk uit!

    ReplyDelete
  2. Ahh wat een prachtige foto's weer Lau! Ik wil zo graag een keer naar Yoghurt Barn, en die andere twee plekjes zijn er ook zo leuk uit! Liefs

    ReplyDelete
  3. Oeh ziet er goed uit Laura! Leuke plaatjes weer!!! Veel Liefs

    ReplyDelete
  4. Hoe krijg je het toch voor elkaar om overal, echt werkelijk overal van die mooie foto's te maken. Als ik in een winkel ben (of een café) zien mijn foto's er meestal niet uit ;) En kom maar op met die Yoghurt Barn!

    ReplyDelete
  5. Zucht, ik vind jouw foto's altijd zo mooi! Top gedaan weer :)

    ReplyDelete
  6. Wauw wat lijkt me dat een leuk tentje! (komt doordat je er zó'n mooie foto's van hebt gemaakt!)

    ReplyDelete
  7. Jaaa, het was zo leuk en fijn en gezellig! Je foto's zijn ook prachtig geworden. Ik kijk nu al uit naar onze volgende blogdate! :)

    ReplyDelete
  8. Oooh die koperen lampjes! Heel mooie plaatjes. Nu wil ik ook naar Utrecht!

    ReplyDelete
  9. Mooie foto's, de yoghurt barn wil ik heel graag een keer uitproberen!

    ReplyDelete
  10. Jaaa de yoghurtbarn wil ik nog altijd eens heen! :D Wat een prachtige foto's Laura, gewoon genieten om ernaar te kijken haha!
    X Emma

    ReplyDelete
  11. Als ik in Utrecht ben moet ik altijd naar dd yoghurt barn. Echt verrukkelijk. Ze moeten snel uitbreiddn door heel Nederland vind ik! 2,5u reizen voor een bakje yoghurt is niet zo handig haha

    ReplyDelete
  12. Ik ben laatst een keer met vriendinnen naar Utrecht geweest en ik vond het ook een hele leuke stad! Het Koffieboontje klinkt echt als een toffe hotspot!

    ReplyDelete
  13. Ik dacht dat ik een comment had geplaatst maar die is nu weg geloof ik..? In ieder geval, ik zei dat ik je foto's weer heeel mooi vond en dat ik ook van Utrecht hou <3. En dat ik echt super-super graag nog eens naar de yoghurt barn wil...

    ReplyDelete
  14. Ohhh god, wat zijn je foto's weer mooi, Laura! Ik wil nog steeds een keer naar de Yoghurt Barn, maar het komt er steeds maar niet van. Héél misschien dit weekend een keertje, who knows :)

    ReplyDelete
  15. Wat een heerlijk verslagje, prachtige foto's ook zeg! Ook al woon ik niet in Utrecht, stiekem is het wel een klein beetje mijn hometown, ik kom er ontzettend vaak. Bij de Yoghurt Barn ben ik nog nooit geweest, maar dat lijkt me toch zó lekker! Jouw frozen yoghurt klinkt echt te goed :) Liefs!

    ReplyDelete

Thanks!