Monday, June 9

MY WEEK IN PICTURES | JUNE #1


De tijd gaat zó verschrikkelijk snel, de uren veranderen in dagen, de dagen in weken en voor je het weet is het alweer 2015. Pas maar op. 

Maargoed, er is dus weer een nieuwe week aangebroken, en ik vind het altijd heel erg leuk om dan even door mijn bestanden te scrollen en op die manier een beetje terug te blikken op de afgelopen week. Nu heb ik geen bijzonder spannend leven (lees: school), en leg ik de meeste echte gebeurtenissen en activiteiten vast op mijn instagram, maar mijn passie voor fotografie gaat door. Naast mijn maandelijks instagram update deel ik dus wekelijks wat minder specifieke foto's, gewoon omdat het leuk is! 



Mijn broertje en ik besloten naar de stad te gaan om een beetje rond te snuffelen in winkeltjes, maar naast de saaie sleur van shoppende Amsterdammers en toeristen kwamen we deze keer ook een straatartiest met een grappige hond tegen. Ook werd ik op de dam aangesproken door een man die FREE HUGS uitdeelde en dat was best vertederend. De foto die mijn broertje maakte was echter niet heel charmant (lees: mijn hoofd lijkt op een megasized rode ballon met een onderkin), dus die heb ik veilig opgeborgen in een mapje, in een ander mapje, in nog een mapje, verdeeld over vier verschillende mapjes (;




Het warme weer kwam plotseling, maar zeker niet ongelegen en heeft veel ontspannen avondjes in de tuin veroorzaakt (mogen we naast sneeuwvrij ook zonvrij aub? Onder het mum van; we kunnen wel wat extra vitamine D gebruiken enzo...). De bloemetjes in de tuin vinden het ook wel fijn allemaal geloof ik. Het recept van de maaltijdsalade kun je hier vinden.




Lekker werken aan de keukentafel (zo krijg je toch nog een paar zonnestraaltjes mee terwijl je achter je laptop zit). Genieten van extreem simpel interieur. En lachen om vreemde woordcombinaties, die waarschijnlijk door vrienden van me zijn gelegd, op onze koelkast die overigens wel een schoonmaakbeurt zou kunnen gebruiken...





Onderweg naar de supermarkt kon ik het niet laten om nog wat plaatjes te schieten. Ik vond de zwart witte foto persoonlijk best mooi gelukt! 


Geloof het of niet, maar deze pizza is supergezond en 100% natuurlijk. Ik heb deze 'cauliflower crust pizza' zaterdagavond zelf gemaakt en verorberd. De bodem bestaat voor het grootste deel uit bloemkool en de topping is geitenkaas, tomatensaus, ham en ananas. Simpeler kan bijna niet. Ik ga nog een beetje experimenteren om de korst wat knapperiger te krijgen en dan zal ik een artikel schrijven met het recept!






Zaterdagavond liep overigens niet helemaal geweldig af: ik kon (zoals gewoonlijk) niet slapen, maar heb deze keer ook echt geen oog dicht gedaan. Uiteindelijk ben ik om 5 uur maar opgestaan en het huis gaan poetsen. Ik heb opgeruimd en uiteindelijk koekjes gebakken (volgens het recept van Teske). Toen heb ik ontbijt gemaakt voor mijn broertje (hoe schattig is de boterham met het chocoladegezichtje? - we zijn misschien 16, maar dat betekent nog niet dat ditsoort dingen niet meer kunnen, haha) en hebben we samen gesmuld van de koekjes. Rond 10 uur ben ik toch in slaap gevallen, heb ik mijn afspraak gemist en werd ik om half 3 's middags weer wakker. De rest van de dag heb ik met een soort onduidelijk en verward gevoel rondgelopen. Dat heb ik wel vaker als ik zo'n gat in de dag slaap, ik word daar altijd een beetje stressig van. 

But, um, yeah. Dat was mijn week. Ongeveer. 
Geniet allemaal maar lekker van jullie vrije dagje!


Liefs,
Laura

2 comments:

  1. Wat heb je onwijs mooie foto's gemaakt! Mijn complimenten, echt leuk ziet 't eruit ook!! X

    ReplyDelete

Thanks!