Thursday, April 3

Five Favourites | March


"What a slut time is. She screws everybody." - Peter van Houten.
Indeed she is. It's been quite a while since my last post.... Ah, jongens, ik zit helemaal in de Engelse vibes (volgens mij heb ik al eens eerder verteld over mijn obsessie voor de Engels taal (vooral Brits, maar voor dit boek maak ik een enorme - welverdiende - uitzondering). Maar, dus, Engelse vibes: The Fault In Our Stars. Ook wel; het meest geweldige boek dat ik heb gelezen sinds..... nouja eigenlijk ooit. Al maanden fangirl ik over dit boek, en nu eindelijk kan ik het lezen (dat is eigenlijk best een rare volgorde, maarja, de dingen gaan zoals ze gaan hè). Ik ben overigens een beetje laat met deze tip - tegenwoordig heeft zo ongeveer iedereen tfios gelezen, of er in iedergeval over gehoord, maar zoniet: GA HET NU LEZEN?! JA. NU JA.

Oh, en doe het in het Engels. Ik vrees dat het in het Nederlands een stom boek is. John Green's humor is onvertaalbaar naar het Nederlands. En daarnaast is Engels gewoon duizend keer leuker dan Nederlands. Tsja. Maar, oke, dat was dus nummer één van mijn vijf favoriete dingen in maart. Want daar gaat dit artikel eigenlijk over, haha, oeps. 


Nummer twee is een lipstick van het merk Manhattan. Het is niet bovenstaande, maar een betere foto kon ik niet vinden - en aangezien ik 'm deze maand dus redelijk vaak gebruikt heb vind ik 'm niet zo fotogeniek meer. Mijn eigen lipstick is The Lookstick, Pure Mat, 136 maar deze is volgens mij niet meer verkrijgbaar. Wel komt de kleur heel erg overeen met bovenstaand voorbeeld, ik denk er dus ook over na om deze aan te schaffen wanneer mijn huidige lipstick op is.


Oke, dit klinkt vast heel raar, maar bovenstaande koekjes uit het paasassortiment van de Albert Heijn waren afgelopen maand zekerweten een favoriet (samen met mijn geliefde paaseitjes natuurlijk). Ik weet niet hoeveel pakken er in korte tijd doorheen zijn gegaan, maar dat het er veel waren is zeker. Ze zijn zoet. Ze zijn lekker. En ze doen me denken aan de koekjes die mijn onderbuurvrouw (10 jaar geleden) altijd voor mij en m'n broertje bakte. Best jammer dat we zijn verhuist eigenlijk... (oke, nee, eigenlijk niet, want oh wat was het daar verschrikkelijk; alleen de koekjes mis ik).



Muziek! Er gaat geen dag - nee, zelfs geen uur voorbij dat ik geen muziek luister (letterlijk: ik luister 's nachts muziek, en ik val ermee in slaap). En hoewel ik totaal geen top40/pop liefhebber ben, ben ik momenteel toch heeeeel erg weg van dit nummer. Ik vond het in eerste instantie eigenlijk helemaal niet zo leuk, maar nu krijg ik het gewoon niet meer uit m'n hoofd en word ik er zelfs heel vrolijk van (ik heb in geen tijden zóveel jamsessies gehad op m'n kamer - of in de woonkamer: muziek keihard en losgaan).


Dan, last but certainly not least; SERIES. Once Upon A Time is een jaar geleden (of misschien wat langer) in Nederland op tv verschenen. De serie was toen nog helemaal nieuw en het eerste seizoen werd vertoond. Ondertussen is er ook al een tweede seizoen uitgezonden. Na de eerste paar afleveringen heb ik alles in één ruk uitgekeken (seizoen twee bestaat uit 22 afleveringen die ik allemaal in 2 dagen heb gezien, oeps). Momenteel is de tweede helft van seizoen 3 bezig in Amerika en komt er dus weer elke week een nieuw seizoen bij. Yay. 

- Once Upon A Time gaat over Emma Swan, een doodnormale jonge vrouw die in Amerika woont. Op een dag wordt ze benaderd door een jongen, die haar zoon blijkt te zijn. Hij neemt haar mee naar Storybrook, een klein dorpje dat op geen enkele kaart te vinden is. Hier komt ze erachter dat ze de dochter is van Sneeuwwitje en Prince Charming. Zij, en bijna alle andere bestaande sprookjesfiguren wonen in Storybrook, maar weten niets meer af van hun sprookjesverleden, dit komt door een vloek van The Evil Witch. Deze boze heks gaat in Storybrook door het leven als Regina, de burgemeester. Emma heeft moeite met het geloven van de verhalen die Henry, haar zoon, haar vertelt, maar naarmate de tijd verstrijkt begint ze toch te twijfelen aan de realiteit. Ze zet zich in om Regina's vloek te breken. Dit gaat gepaard met een hele hoop complicaties, en omdat het zich afspeelt in de moderne wereld is het een hele leuke serie om te volgen en totaal niet kinderachtig. In het tweede seizoen doen zich nieuwe problemen voor en in het derde seizoen neemt het verhaal weer een totaal andere wending. I'm hooked! 

Goh, toch weer een iets langer artikel dan verwacht, oeps. Toch ben ik heel erg benieuwd naar jullie favorieten van afgelopen maand. Hebben jullie een favoriet nummer? Een heel fijn boek? Een supermooi beauty product misschien? Of een nieuw favoriet winkeltje? Tell me, 'cause I'd like to know (:

Liefs,
Laura




No comments:

Post a Comment

Thanks!