Saturday, March 15

Madly in Love: Cut Out Dolly Shoes

Hi there!

Onlangs heb ik op de website van New Look een paar schoenen gezien dat ik maar niet uit mijn hoofd kan zetten: de Black Cut Out Buckle Dolly Shoes. Ik ben nu al een paar dagen geobsedeerd door de perfectie van dit paar, maar ze zijn helaas niet verkrijgbaar in Nederland. De verzendkosten vanuit de UK zijn echter  'maar' 5 pond; best te doen dus. Ik ben eigenlijk ook wel toe aan een paar nieuwe schoenen, en daarnaast komt mijn verjaardag er aan... Laten we het er op houden dat de mogelijkheid groot is dat je ze binnenkort terug zal vinden in een outfit/new in artikel. Voor nu heb ik wat outfits samengesteld om een beetje een beeld  te geven van hoe je ze zou kunnen combineren. Nieuwsgierig? Lees dan snel even verder.




Een soort kruising tussen cut out boots en brogues. Ja, zo zou ik ze omschrijven. Ze hebben ergens wel een beetje het chunky-achtige van cut out boots, maar ook heel erg de schattige, poppige en vintage uitstraling van brogues. Je zou ze dus eigenlijk ook met beide soorten looks kunnen combineren; aan een schattige look geven ze een edgy randje, en aan een stoere outfit geven ze een schattige extra. Onder boyfriend jeans (love 'em or hate 'em?) zouden ze best leuk staan denk ik, maar ook onder een poppig jurkje of leuke zomerse shorts. In de outfit hierboven heb ik ze gecombineerd met shorts en een oversized cardigan, met een panty zou dit perfect zijn voor een wat koudere lentedag.


De outfit hierboven zou ik zo iedere dag kunnen dragen. Zwarte high-waisted jeans, een oversized grijs gemeleerd t-shirt en een prachtige groene coat van de Zara als kleurdetail (oke, een coat is iets groter dan een detail haha). De jas is van een paar seizoenen geleden al eigenlijk, maar ik vind 'm zoooo mooi! Ik vind de kleur geweldig en het model is echt perfect. Het zwarte rugzakje is ook van de Zara, maar dan van dit seizoen. Deze is toegevoegd aan mijn wishlist deze lente, want aaaaaaah; prachtig! De cut out shoes maken de outfit helemaal af vind ik. Je zou er van die ballerina-sokjes in kunnen dragen op de wat koudere dagen; je ziet ze niet, maar je voeten zijn toch iets warmer. Pantysokjes zijn ook een optie.




In combinatie met een (floral) jurkje kun je een hele leuke girly look creëren. Hierboven heb ik een voorbeeld van een outfit samengesteld die ik zelf ik leuk zou vinden, maar er zijn natuurlijk heel veel verschillende mogelijkheden. Met frilly socks en een leuk jurkje zouden de schoentjes super leuk staan, maar met bijvoorbeeld een panty met polkadot-print en een iets simpeler jurkje heb je alweer heel iets anders. Wel zou ik proberen de accessoires zoveel mogelijk zwart proberen te houden, anders loop je de kans dat het te druk wordt. 


Als laatste outfit heb ik de schoentjes gecombineerd met lichte boyfriend jeans (de stipjes hoeven niet perse, maar kunnen best leuk zijn) en een witte blouse. De zonnebril en het tasje passen perfect binnen deze look en omdat de schoentjes zelf ook een beetje een vintage uitstraling hebben vullen ze het mooi aan. De lichte kleuren zijn perfect voor de lente, maar met een zwarte (iets oversized) coat zou deze outfit ook prima in de herfst gedragen kunnen worden. Multifunctioneel; dat is waar we van houden, haha.

Deze zonnebril is trouwens ook echt één van mijn faves momenteel. Je ziet 'm ook steeds vaker voorbij komen. Je moet er helaas wel een beetje het hoofd voor hebben, maar gelukkig zijn er al zoveel verschillende soorten en maten dat er bijna voor iedereen wel eentje tussen zit. De mooiste exemplaren vind je overigens wel in vintage winkeltjes vind ik. Aangezien ongeveer iedere grote kledinghandelaar deze zonnebrillen momenteel produceert gaat het speciale er wel een beetje vanaf. Daarom is het leuk om een wat originelere versie te kopen waar niet iedereen mee rond loopt.  


Wat vind jij van de Black Cut Out Buckle Dolly Shoes (jeetje, wat een naam eigenlijk)? En heb jij nog items die ik deze lente echt niet mag missen? 


Liefs,

Laura




5 comments:

  1. De laatste outfit-samenstelling is mijn favoriet. Toppertje! X Eline

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ook de mijne, maar ik vind ze allemaal heel erg leuk.

      Liefs!

      Delete
  2. Ja ze zijn prachtig! Ik heb zelf al een aantal schoenen van new look en ze zijn altijd van goede kwaliteit , kan ze je echt aanraden :) x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb zelf inderdaad ook een aantal paren schoenen van de New Look en vind ze ook heel fijn. Ik vind bestellen alleen een beetje eng omdat ik dan niet precies weet hoe de maat zit enzo. Maargoed, wie niet waagt, die niet wint he (;

      Liefs, en dankjewel voor je reactie!

      Delete

Thanks!