Thursday, March 20

Beauty | Daily Essentials

Hi there! 
Make-up looks voor feestjes of bepaalde gelegenheden zijn natuurlijk superleuk, maar eigenlijk is het ook best handig om wat meer te weten te komen over dagelijks gebruik van make-up. Voor iedereen verschilt de dagelijkse basis natuurlijk, het is maar net waar jij je comfortabel of zeker bij voelt. Vandaag deel ik mijn eigen daily essentials. Misschien heb je er wel wat aan, of vind je het gewoon leuk om te zien welke producten ik dagelijks gebruik en wat ik van deze producten vind. Nieuwsgierig? Lees dan zeker even verder. 


Basis
Oke, ik zal het meteen maar opbiechten: huid/gezichtsverzorging is niet mijn sterkste punt. Ik heb er vaak te weinig tijd voor - I know, I know; tijd kun je maken, maar daarnaast vind ik het niet heel erg nodig (al heb ik met periodes wel hier en daar een puistje). Ik doe dus ook niet heel veel meer dan af en toe wat nivea opsmeren en gewoon mijn gezicht goed schoon houden. Wel haal ik altijd 's avonds mijn make-up er goed af en zorg ik dat mijn hele gezicht schoon is. Hiervoor gebruik ik Nivea Refreshing Facial Cleansing Wipes. Ik gebruikte eerst altijd de doekjes van het Albert Heijn huismerk, maar mijn huid is vrij gevoelig, en na een paar maanden raakte mijn huid een beetje geïrriteerd. Deze cleansing wipes van Nivea zijn net een stukje zachter en voor mij dus fijner. Dit verschilt natuurlijk per huidtype, maar als je een beetje een gevoelige huid hebt zou ik deze zeker aanraden. (Zeker omdat 'ie alcoholvrij is, daar let ik altijd heel erg op.)

Haha, wat leuk: er staat Daily Essentials op de verpakking.
Oogschaduw: Hema - Mascara: Elke - Wimperkrultang: Etos

Ogen
Ik draag niet altijd make-up, maar wel bijna. Ik houd het over het algemeen wel heel erg naturel; daar voel ik me het beste bij. Voor een feestje zou ik eyeliner, of iets heftigere oogschaduw gebruiken en misschien een andere kleur lipstick met een mooie blush. Maargoed, op een doordeweekse dag begin ik altijd met het krullen van mijn wimpers (VOOR het aanbrengen van mascara, NIET erna: daarmee beschadig je je wimpers). Hiervoor gebruik ik een krultang van de Etos: opzich prima, er zitten alleen een paar scherpe randjes aan die gemeen kunnen prikken als je nog een beetje onhandig bent met het krullen van je wimpers. Daarna breng ik mijn mascara (vrij dun) aan. Vaak vind ik dat genoeg. Soms gebruik ik ook nog wat oogschaduw, dit breng ik meestal nog voor het krullen van mijn wimpers aan met mijn vingers: dit vind ik het fijnste werken.

Ik vind deze mascara heel fijn, ik kan 'm in Nederland helaas niet vinden.

Lipbalm: Purol - Lipstick: Manhattan 136


Lippen
Lipstick draag ik eigenlijk best vaak. Ik gebruik bijna altijd dezelfde kleur, maar ik vind deze zó mooi. Ik heb 'm ooit van m'n oma gekregen (haha, ja! m'n oma) en was meteen verliefd. Ik vond 'm eerst best heftig, maar omdat ik meestal wat lipbalm gebruik voordat ik mijn lipstick aanbreng wordt de kleur vanzelf al iets minder donker. Ik heb onderhand precies de juiste verhouding van lipstick/lipbalm gevonden, en het blijft ook best lang zitten. Ik heb geen foto van de kleur zelf, omdat ik m'n lipstick al best lang gebruik en ik 'm dus niet zo fotogeniek meer vind. Maar ik heb even op de website gekeken, en ondanks dat ik mijn kleur niet meer terug kan vinden, denk ik dat 'ie ongeveer vergelijkbaar is met de kleur van de lipstick hiernaast.





Wenkbrauwen
Heel veel doe ik niet aan mijn wenkbrauwen, maar wat ik doe, is toch wel redelijk essentieel (vind ik). Mijn wenkbrauwen zijn best licht, en daardoor zien ze er soms een beetje raar uit. Ik kleur ze daarom meestal heel subtiel bij met een wenkbrauwpotlood van Catrice. Ik vind deze heel fijn omdat 'ie precies aansluit bij de kleur van mijn wenkbrauwen en het dus totaal niet opvalt dat ik iets aan m'n wenkbrauwen heb gedaan als ik 'm draag. Daarnaast epileer ik ze altijd, en daarvoor gebruik ik een pincet van de Etos.



Veel neutrale kleuren en budget producten dus. Wel allemaal heel fijn om mee te werken, en al vaak opnieuw gekocht omdat ik er zo gehecht aan ben. Het is je misschien ook opgevallen dat ik geen foundation of concealer draag; ik heb dit nooit gedaan, en vind het ook niet fijn aanvoelen. Ik heb altijd het idee dat m'n huid gewoon niet kan ademen, en er een dikke plak make-up op m'n gezicht ligt. Zelfs als ik BB- of CC-cream gebruik. Ik voel me er niet comfortabel bij, en het voegt eigenlijk niet heel veel toe aan m'n gezicht.

Tadaaa; het resultaat van alle producten samen (:

Wat zijn jouw daily essentials? En heb jij ervaring met de producten die ik gebruik?

Liefs,
Laura







No comments:

Post a Comment

Thanks!