Saturday, September 20

A LITTLE LIST OF HAPPINESS

Het leven suist aan me(/ons) voorbij: voor ik het weet ben ik tachtig en zit ik met breinaalden voor een haardvuur truien te verpesten omdat ik niet kan onthouden hoeveel steken ik ook alweer op m'n naald had, terwijl mijn enige maatje (m'n kat), voor me op een Perzisch tapijtje ligt te spinnen. Dat klinkt opzicht nieteens heel verkeerd, maar toch wil ik graag wat meer stilstaan bij het hier en nu (oh jongens, lekker zweverigggg). In de huidige maatschappij waarin de helft van alle mensen depressief en/of overwerkt is, vind ik het érg belangrijk om niet te vergeten hoeveel leuke en mooie dingen er eigenlijk zijn. Vandaar dus een klein lijstje met geluk (:




1. Groene smoothies die eigenlijk gewoon heel erg lekker zijn. Gezond eten is een feestje! 
2. Midden in de nacht wakker worden en besluiten een kopje thee te zetten en er een koekje bij te eten. Spontaniteit is zo lekker spontaan. 
3. Polaroids, want wat is er nou leuker dan een vrolijke herinnering die je kan vásthouden en niet alleen kan aanschouwen op een scherpje? 
4. Nachtelijke wandelingen, want alles is mooier als het donker is (oh, en midnight bonfires zijn ook altijd heel fijn).
5. Dagdromen. Wist je dat dagdromen heel goed is voor je creativiteit? Dat mensen die veel dagdromen vaak gelukkiger zijn? En dat bij bedrijven als Google medewerkers verplicht (contractmatig zelfs) twintig procent van hun tijd moeten lummelen (daaronder valt: in een hangmat liggen, een rondje gaan skaten, koffieleuten, pingpongen en vliegen vangen - want #yolo). Einstein heeft gezegd dat hij meer heeft gehad aan dagdromen dan aan zijn studie. Dusseh, jongens, voortaan kun je een docent gewoon vertellen dat je je huiswerk niet hebt gemaakt omdat je écht even moest dagdromen (want volgens Einstein levert dat je meer op dan een studie). Way to go!

Wat maakt jou gelukkig?

Liefs,
Laura


24 comments:

  1. Leuk lijstje ^^ Had je m'n nieuwste outfit al gezien? Ik heb jou erin vermeld ;) x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! (: En nee, nog niet, ik ga meteen kijken! Liefs!

      Delete
  2. Echt een superleuke lijst!

    ReplyDelete
  3. Ik kan ook echt genieten van wandelingen in de avond ♥ Leuk artikel!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja hè! Al die mooie lichtjes om je heen en de heerlijke stilte: zo fijn!
      Thanks (:

      Delete
  4. Haha, pas maar op de geraniums staan klaar :) En ja, polaroids zijn zo tof. Blijft leuk om naar te kijken. X

    ReplyDelete
  5. Heel leuk artikel! Wat een prachtige foto van het kampvuur ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Ik vond die foto stiekem ook wel leuk ja. Gemaakt in Frankrijk met een hele lange sluitertijd (: Liefs!

      Delete
  6. Ha punt 5! Het kantoor van google is ook echt geniaal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah, ja ik vond 't ook zo leuk. Ik las 't in een tijdschrift volgensmij (:

      Delete
  7. wat een fijn lijstje! & die polaroids ♥

    ReplyDelete
  8. Aahh jaa je hebt echt gelijk, de tijd gaat heel snel en alle leukste dingen zijn eigenlijk de kleine dingen!

    ReplyDelete
  9. Thee in de ochtend maakt mij altijd gelukkig haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, jaaa, mij ook! Heerlijk is dat (: Liefs!

      Delete
  10. Haha wat leuk dat je midden in de nacht gewoon thee met een koekje neemt! En fijn om te lezen dat mijn eeuwige dagdromen toch nog nuttig is ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ja, dat is lang geleden begonnen: als ik niet kon slapen dan nam m'n moeder me altijd mee naar beneden om een kopje thee te drinken, en eigenlijk doe ik dat nu dus eigenlijk nogsteeds, maar dan alleen (: Oh en ja, dat vond ik zelf ook wel geruststellend, haha! (:

      Delete
  11. wat een heerlijk lijstje.. sluit mij er compleet bij aan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah leuk dat je 't er mee eens bent! Dankjewel (:
      Liefs!

      Delete

Thanks!