Friday, July 11

THE NOMNOMNOM TAG


Heeee guys! De afgelopen tijd heb ik ongelofelijk veel tags gelezen en één van de allerleukste vond ik the nomnomnom tag: een tag over eten, maar dan nét iets anders. De vragen in deze tag zijn niet de standaard vragen die je over het algemeen krijgt rondom eten en dat maakte het voor mij erg leuk om te lezen. Het leek me daarom leuk om 'm zelf ook een keer in te vullen. Op deze manier leer je weer een klein beetje meer over mij en daarnaast kun je wegzwijmelen bij heerlijke voedselfoto's, haha. Dus bij deze! (:


Wat vind jij lekker dat verder iedereen vies vindt (en andersom)? 
Ik heb altijd bijna alles gewoon gegeten. Als kind was ik supermakkelijk, ik lustte alles en at gewoon prima. Ik weet ook nog goed dat ik al heel jong ongelofelijk dol was op Franse kaasjes als Brie en Camembert. Deze kaas heeft natuurlijk best een heftige en uitgesproken smaak en vooral leeftijdsgenoten walgden er meestal van. Op latere leeftijd trok dit echter wel weer bij en momenteel weet ik dat vrij veel leeftijdsgenoten net zo dol op Camembert zijn als ik. Daarnaast ben ik dol op spruitjes en houd ik juist weer wat minder van fastfood. McDonald's bijvoorbeeld vind ik echt afschuwelijke troep, bah. 

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Ik ben dól op koken en experimenteer er het liefst op los. Ingewikkelde receptjes en nieuwe gerechten maken mij dan ook ongelofelijk blij. Als ik voor simpel ga kies ik wel héél erg vaak voor hetzelfde gerechtje: tortillas met guacamole, sla, gehakt en chilisaus is namelijk echt mijn favoriete eten evah.



Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan opzitten en hoe zou het broodje heten?
Woah, moeilijk! Het liefst zou ik een broodje nemen met zoet beleg: witte chocopasta en banaan bijvoorbeeld, maar in dat geval loop ik wel een hele grote kans mis. Mijn achternaam is namelijk van der Spek en als ik daar niets mee zou doen zou dat natuurlijk wel zonde zijn. Ik denk dus dat ik in dan geval voor een bagel met bacon, kaas en ei zou maken. De naam? The Laura Bacon Bagel. Dûh.

In welk restaurant zou je het liefst iedere dag eten?
Restaurant de Witte Swaen in Broek in Waterland is het beste pannenkoekenrestaurant dat ik ken. De pannenkoeken die je daar krijgt zijn echt hemels. Daar krijg je gewoon nooit genoeg van.

Deel een handige kooktip
Om de perfecte scrambled eggs te maken voeg je een klein scheutje melk aan de eieren toe! Dat maakt ze lekker smeuïg zonder dat dat ten koste gaat van de smaak! Een beetje peper en zout erbij en tadááá: klaar!


Wat staat er nog op je food baking bucketlist? 
Macarons! En spekkoek. Allebei best ingewikkeld om te maken maar oh zo leuk (en oh zo lekker!).

Zelf koken/eten bestellen/buiten de deur eten?
Zelf koken is voordeliger, je kan zelf weten hoe speciaal/lekker je het maakt, hoe gezond je het maakt en hoeveel tijd je erin steekt. Daarnaast is het super leuk en heel handig om te kunnen. Ik ben sowieso niet gewend om vaak af te halen/te bestellen of buiten de deur te eten, al vind ik dat laatste natuurlijk ook heel erg leuk zo af en toe! (:

Ben je ergens allergisch voor?
Nope! Al kan mijn maag soms wat vervelend reageren op melkproducten..

Wat is je foodobsessie van de afgelopen tijd/week/dagen?
Ik ben al jaren geobsedeerd door Amerikaans/Engels eten. Dingen die we in Nederland niet hebben als Peanutbuttercups, Goldfish Grahams met Vanilla Cupcake smaak, Options Hot Chocolate en Poptarts zijn echt geweldig. Maar naast al het buitenlandse snoepgoed ben ik eigenlijk toch ook wel een beetje een healthfreak en een ongelofelijke havermoutverslaafde. 

Wat is je favoriete toetje?
Sojayoghurt met bevroren frambozen en agavesiroop! Of cheesecake. Of crème brûlée. Of chocolademousse. Of brownies met vanille ijs. Of griekse yoghurt met options white chocolate (instant witte chocolademelk, maar als je het poeder door je yoghurt doet krijg je een soort wittechocoladekwark - yum!). 

Als je deze tag ook zou willen invullen dan mag dat natuurlijk! 

Wat is jouw raarste eetgewoonte?

Liefs,
Laura


PS. Ik zit op dit moment in Londen, maar om zo veel mogelijk van mijn vakantie te kunnen genieten heb ik flink vooruit gewerkt. Er zal vast ook nog wel een update vanuit Londen komen, maar de artikelen die de komende tijd dus (als gewoonlijk) om de dag verschijnen heb ik allemaal gewoon nog in Nederland geschreven - misschien is het hier en daar dus een beetje verwarrend omdat ik meestal gewoon in de tegenwoordige tijd schrijf enzo, maar als het goed is klopt dat allemaal nog wel redelijk. Als ik terug ben gaat alles weer helemaal terug naar gewoon, al hoop ik niet dat je heel erg veel verandering gemerkt hebt. 

8 comments:

Thanks!