Saturday, March 8

Goeiemorgen!

Hi there!
Ik begin vandaag heerlijk fris en fruitig. Ik weet niet precies wat het is, maar ik voel me zó opgewekt. Fladderende vlinders in mijn buik, volgens mij heb ik de lentekoorts! Ik ga vandaag lekker naar buiten en ben van plan een heerlijke productieve dag te gaan hebben. Ik moet nog een hele hoop doen, maar vandaag is dat eigenlijk helemaal niet zo erg.


Momenteel zit ik nog te genieten van een kop koffie en een overheerlijk ontbijtje (ga ik nog een artikel over schrijven), maar ik heb vandaag een drukke dag voor de boeg. De dingen die ik moet doen zijn over het algemeen best leuk, maar ik weet van mezelf dat wanneer ik iets 'moet' ik in de stress raak. Alleen al door het moeten. Onduidelijkheid is ook een grote stressfactor voor me, dus daarom probeer ik mijn dagen zo geordend mogelijk te houden (al ben ik eigenlijk een enorme chaoot). Maar op dagen als vandaag is alles echter wel een stukje makkelijker: yay positivity!


Op de planning staan hardlopen, fotograferen, schrijven, plannen (voor school), huiswerk maken, en eventueel even ergens wat drinken met Naomi (van littlekeystohappiness). Ik ben lekker sportief bezig de laatste tijd, ik loop minstens iedere week één keer hard, fiets iedere dag een uur, en doe ook zo af en toe een workout. Vaak zit ik door het sporten beter in mijn vel, en voel ik me fysiek ook fijner als ik actiever ben. Vermoeidheid blijkt toch vaker mentaal te zijn dan fysiek. Sporten helpt dan omdat je lichaam tijdens deze inspanning endorfine aanmaakt. En endorfine zorgt voor een goed gevoel, het maakt je gelukkig!


Over gelukkig gesproken: gisteravond heb ik de allerlekkerste pizza ooit gegeten bij Vapiano. In Amsterdam zit Vapiano naast/onder de Centrale Bibliotheek. Een hele mooie setting, prachtig uitzicht en heel licht en ruim. Ik ben met mijn klas naar dit Italiaanse Restaurant geweest bij wijze van uitje en oh! wat heb ik zitten genieten, hier werd ik ook echt even gelukkig van. Pizza, cola en ijs als dessert (niet de gezondste maaltijd, maar Vapiano maakt over het algemeen wel gebruik van verse en pure producten, dat is een pluspuntje). En daarnaast vond ik het gewoon heerlijk, en dat is waar het om gaat! Een gezonde lifestyle is iets dat ik alleen maar aan kan aanmoedigen, maar jezelf dingen ontzeggen is een echte no-go. Het werkt vaak averechts, en je juist negatiever naar jezelf kijken omdat je echt niet altijd die lekkere chocolaatjes kan laten staan. Maar dat hoeft ook helemaal niet!


Fotograferen, schrijven en plannen spreken verder voor zichzelf. Ik ben heel erg enthousiast over de artikelen die ik nog in mijn hoofd heb voor de komende tijd. Ik hoop dat het lukt om wat mooie plaatjes te schieten, en dat mijn inspiratie niet steeds midden in de nacht blijft komen.. Want ik heb mijn slaap toch ook wel echt nodig eigenlijk. (Slaapgebrek is afschuwelijk als je vaak last hebt van stress). Maargoed, nu ga ik proberen te genieten van mijn dag-met-goede-start, en deze post wordt veel te veelzijdig. Dus tot snel (morgen).

Liefs,
Laura






4 comments:

  1. Echt een heel leuk artikel, dit soort artikelen vind ik altijd leuk! De rest van je blog is ook erg leuk :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel! Vind ik echt heel fijn en lief om te horen (:

      X

      Delete
  2. Leuke post om te lezen! En nu je Amsterdam vermeldde... doet mij eraan denken dat ik daar eens héél snel naartoe moet gaan met mijn vriend! Zo'n leuke stad lijkt me! X Eline

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat fijn om te horen dat je mijn artikel leuk vond! Oh, en zeker doen! Amsterdam is zó fijn, ik zou zeker ook de wat kleinere winkeltjes en pop up stores bekijken, daar vind je vaak de allerleukste items en Amsterdam stikt ervan! Ik kan zo genieten in van die schattige, kleine vintage winkeltjes! Heel veel plezier alvast, gewoon dwingen die handel. Hoppa, naar Amsterdam. X

      Delete

Thanks!