Thursday, August 6

TRAVEL • ENGLAND & SCOTLAND PT. 3

Na ons vertrek uit Edinburgh keerden we terug naar Engeland waar we ons vestigden in een gebouwtje in Embleton: een dorpje vlakbij de zee. We zouden hier twee nachten doorbrengen en tussendoor verschillende dorpen en steden bezoeken. Vlak na aankomst besloot ik een flinke wandeling te maken en zo liep ik vervolgens twee uur lang door de duinen, aanschouwde ik de zee en deden de wonderschone ruïnes me fantaseren over jonkvrouwen, ridders en royale feestmalen.

HOLY ISLAND

Van Embleton heb ik helaas geen foto's, maar de omgeving was absoluut sprookjesachtig. Na het avondeten trok ik er met een groepje wederom op uit, richting de zee. Daar aangekomen besloten we spontaan een duik te nemen en even later lagen we met z'n alleen in de ijskoude zee. Trillend als een rietje strompelden we het strand weer op, al voelden we de kou haast niet meer.

De volgende ochtend bezochten we Holy Island: naar mijn mening de meest saaie plek op aarde, zij het niet dat de omgeving adembenemend mooi was. Honderden plaatjes schoot ik van de zee, het riet, de pittoreske huisjes en de eeuwenoude ruïnes. Ook zag ik die middag zeehonden én at ik een heerlijke sandwich met een Brits cuppa tea in een schattig lunchtentje.

CRASTER

Na nog een nachtje in Embleton stond ik vroeg op en wandelde ik over het strand en door de duinen naar een nabijgelegen dorpje (Craster) waar ik een kop koffie dronk en de smalle steegjes verkende. Een uurtje later keerde ik terug naar de tourbus en vertrokken we richting Alnwick.

DE PIPOWAGEN

De camping waarop we de volgende drie nachten zouden doorbrengen bevond zich een stukje buiten Alnwick, wederom middenin de natuur. Eenmaal aangekomen op het terrein bleek dat een aantal van ons mochten overnachten in de schattigste Pipo-wagentjes die ik ooit had gezien. Ik sprong dan ook een gat in de lucht toen ik te horen kreeg dat mijn moeder en ik er één zouden delen. De eerste nacht in ons kleine paleisje sliep ik als een roos.

ALNWICK GARDEN & TERUG IN NEWCASTLE

Tijdens ons verblijf op de camping speelde de fanfare iedere dag in Alnwick Garden: een enorme 'sprookjestuin' en bron van vermaak voor groot en klein. Vlakbij de tuin bevond zich Alnwick Castle, een enorm kasteel waar onder andere Dowton Abbey en een klein deel van Harry Potter (!!!) zijn opgenomen.

De drie dagen vlogen voorbij en ik heb me prima vermaakt in zowel de Garden als het kasteel. Ik bezocht een sprookjesachtige rozentuin, leerde vanalles over giftige planten tijdens een tour door de 'Poisoned Garden', at scones in een gigantische boomhut en was aanwezig bij een rondleiding door Alnwick Castle (die overigens werd gegeven door de meest hilarische, Britse gids ooit).

Na onze laatste nacht op de camping reden we terug naar Newcastle waar we waren uitgenodigd voor een enorm huwelijksfeest. We overnachtten hier onze twee laatste nachtjes in Engeland, bezochten het centrum van Newcastle en dansten op de avond van het feest tot diep in de nacht. Ik voerde urenlange gesprekken met Britten, schommelde om 5 uur 's ochtends (terwijl de zon op kwam) met uitzicht over Newcastle en schoof ladingen custard, salt & vinegar crisps, shortbread en scones naarbinnen.

De dag van vertrek verliep een beetje chaotisch en de terugreis leek eeuwen te duren (16 uur op een boot is niet niets), maar na een wederom vermakelijke avond in de nachtclub en lekker te hebben uitgewaaid op het dek was voet zetten op Nederlandse bodem alleen maar heel fijn en voelde ik me moe, maar voldaan.

Dat was 't dan: mijn reisje door Engeland en Schotland. Ik ben nog lang niet uitgeschreven over al mijn avonturen en dus zullen jullie vast nog wat bits and pieces van onze westelijke buren voorbij zien komen!

21 comments:

1. Oké, iedereen weet dat jouw foto's altijd gorgeous zijn... Maar deze zijn zó mooi dat ze onderhand uit een tijdschrift lijken te komen. Jemig, wat is het daar mooi! Mijn moeder wil ook al heel lang naar Ierland, als ik dit zie snap ik wel waarom :)

Replies
    1. Aaaaaarrghghghg Isabella, wees niet zo bizar lief. Je kunt er zelf ook wat van hoor ;) Ierland lijkt me ook heeeeeel bijzonder om een keertje te bezoeken. De UK is zo ongelofelijk veelzijdig... Lahf it <3

Delete
  2. Wauw, wat een prachtige foto's. Hier wil ik graag heen zeg.

ReplyDelete
  3. Wauw, wat vind ik deze foto's geweldig mooi!!!

4. Wauw, wat vind ik deze foto's geweldig mooi!!!

5. Je foto's zijn ongelooflijk mooi. En die pipowagen, te leuk! Liefs, Klaske

ReplyDelete
  6. Wauw. Meer heb ik niet te zeggen.

7. Die foto's zijn prachtig! < 3 _ < 3

8. Ik heb met veel plezier je verslag gelezen en je prachtige foto's aanschouwd *****!!! Jaloers dat ik er niet de hele reis bij was.....
    Groet, Willy

Replies
    1. Leuk om te horen Willy, dankjewel! Hopelijk heb je op deze manier dan tóch nog een beetje mee kunnen genieten :)

Delete
  9. Net als deel 1 & 2 superleuk om te lezen! En wauw, gewoon prachtige foto's!

ReplyDelete
  10. Wauw! Je foto's zijn echt mooi!

11. Prachtig! De foto's zijn ontzettend mooi.

12. Wat een gruwelijk mooie foto's Laura! En oh wat schattig zeg, die pipowagen<3

ReplyDelete
  13. Wat een prachtige foto's, Laura. Ik heb zo'n zin om binnenkort mijn normale strand-vakanties om te ruilen voor reisjes als deze. Dit jaar ga ik helaas niet weg, maar ik hoooop volgend jaar wel. <3 liefs!

1. Thanks Sjoukje <3 Dat reizen komt vast goed! XXX

Delete
  14. Schitterende foto's! Ik vind Engeland zooooo mooi! Hoop ook nog eens zo'n reisje te doen.

ReplyDelete
  15. Wauw, echt prachtige foto's allemaal!

www.fleursophia.com

16. Uhmm zijn die foto's nog normaal of? Inderdaad echt tijdschrift-foto's (en meer, als dat kan), zo mooi, wauw! En Harry Potter, zaaaalig!