Wednesday, July 15

OP CITYTRIP IN JE EIGEN WOONKAMER • LONDON

Afgelopen week introduceerde ik jullie aan een mini-rubriek die gedurende de zomervakantie hier op mijn blog zal verschijnen. Eens per week publiceer ik een artikeltje waarin ik o.a. activiteiten, lekkernijen en receptjes deel die iets te maken hebben met een bepaalde vakantiebestemming. Op die manier neem ik jullie mee op citytrip, maar dan in je eigen woonkamer :) 

Het vorige artikeltje stond volledig in het thema van Parijs: een ongelofelijk mooie stad, met een hele hoop typerende eigenschappen waar ik een boel leuke dingen bij kon bedenken. Moeilijk te overtreffen, zou je dus denken... Maar niets is minder waar, want deze keer reizen we af naar het beeldschone Engeland. London, here we come!





• LONDON •


Ik weet niet of het mogelijk is om mijn liefde voor London (en überhaupt de UK) in woorden uit te drukken (ik heb het hier veel te vaak over, I know). Ik houd van de sfeer die er hangt, de verscheidenheid culturen, de koffietentjes en de gure buitenwijken. Van Notting Hill en van de markt op Portobello Road. Van de metro (al is het meestal veel te druk) en van de winkelstraten. Van Buckingham Palace, The British Museum, Covent Garden, Trafalgar Square en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat me waarschijnlijk niet lukken om alle fijne dingen van Londen naar Nederland te halen, maar dat heerlijke sfeertje van deze wereldstad ga ik enigszins proberen over te brengen. Get ready voor een dagje Britse gelukzaligheid!


• ENGLISH BREAKFAST •


Een écht Engels ontbijtje is misschien niet iedereens cup of tea. Ik bedoel: toast en een gebakken eitje met bacon gaan er bij mij altijd wel in, maar beans en sausages hoef ik 's ochtends ook niet voor mijn neus. Vind je dit wél heel lekker, dan houd ik je absoluut niet tegen (- alles voor dat Britse gevoel weetje), maar er zijn natuurlijk een hoop alternatieven. Mijn favoriete Britse ontbijtje bestaat uit crumpets (te koop bij Marks & Spencer) met een beetje suiker of jam, toast met echte roomboter en een gebakken eitje met bacon. Maar een bakje melk met cereal volstaat natuurlijk ook. 




• THE RIGHT SONG FOR THE OCCASION •


Ik vond het erg moeilijk om een nummer te kiezen dat de Londense vibe helemaal overbrengt. Uiteindelijk heb ik voor The City gekozen omdat 1. Ed Sheeran geweldig is 2. dit nummer over Londen gaat en 3. ik hier eindeloos naar luisterde toen ik vorig jaar in Londen was. 



• BAKED GOODS •


Als er íets is dat me aan Engeland/Londen doet denken dan zijn het scones. Met clotted cream, jam en een warme kop thee (met melk natuurlijk!), hmmmm. Ik maak ze vaak zelf (uit een pakje, dat wel: o.a. te koop bij de AH en Jumbo) en eet er dan drie achter elkaar op als ze nog warm zijn. Yup, guilty!


• TO FILL UP YOUR LEISURE TIME •


Vandaag staat overduidelijk een beetje in het teken van.... eten, eten en nog meer eten. Een dagje Londen is namelijk niet compleet zonder high-tea. Koop/bak een lading gebakjes, nodig wat vrienden uit (of eet ze alleen op - kan ook), zet een pot thee en genieten maar!


• A BOOK/MAGAZINE TO READ •


Of je nu graag 's middags even op de bank wil gaan liggen om bij te komen (heel logisch na die enorme hoeveelheden gebak) of liever 's avonds in bed nog wat leest: een Britse klassieker kan vandaag niet ontbreken. Pride & Prejudice van Jane Austen bijvoorbeeld. Zijn dikke, Engelstalige boeken niet helemaal je ding? Ga dan voor een tof magazine (zoals CEREAL).


• MOVIE TIME! •


...of je kijkt een filmpje! Ik raad Notting Hill aan. Niet alleen is Notting Hill mijn favoriete wijk in Londen, daarnaast is 't ook gewoon een geweldige film (ik bedoel, hallo, Julia Robberts?!?!? Hugh Grant?!?!? Richard McCabe?!?!? Kannie mis gaan, right?)



Vandaag vertrek ik naar New Castle en dus ben ik de komende elf dagen nauwelijks tot niet actief op social media e.d. Ik heb zo ver mogelijk vooruit gewerkt en dus komen er wel gewoon enigszins regelmatig artikeltjes online. Ik ben echter (helaas) niet in staat te reageren op mailtjes en reacties etc. Geniet allemaal maar heel erg van jullie zomervakantie (en laat 't me wel weten als je besluit om een dagje Londen naar je woonkamer te halen, vind ik leuk om te horen!).

SEE YOU IN A WHILE, CROCODILE


13 comments:

  1. London is echt mijn favoriete stad ever, ik lovelovelove Londen! Super leuk artikel en prachtige foto's! x

    ReplyDelete
  2. Wat een leuk artikel weer zeg! En mooie foto's :) Veel plezier in New Castle! :)

    xx Alex

    ReplyDelete
  3. Nothing hill! Yes, yes die film kan ik 1000000000 keren bekijken! Nu ben ik helemaal in de mood! Leuk Laura! Ik ga hem kijken, bye

    ReplyDelete
  4. Ik vind dit concept blog post zo leuk! Je geeft echt leuke tips!

    ReplyDelete
  5. Whieeee have fun lautje :)

    ReplyDelete
  6. Aah geweldige serie dit, luvvv Londen! Dat liedje is zo leuk en met een high tea en gebak en scones en eten kan het nooit migaan haha! Veel plezier in New Castle<3
    X Emma

    ReplyDelete
  7. Wat onwijs leuk gedaan! Nu heb ik echt zin om naar Lodnon te gaan, haha! :)

    ReplyDelete
  8. Echt superleuk! Londen komt waarschijnlijk nog wel naar mijn woonkamer deze zomervakantie;) In oktober ga ik er voor het eerst heen, zoveel zin in! Maar ik moet me natuurlijk wel goed voorbereiden (oftewel, goed excuus om lekker veel te eten, haha). Heel veel plezier in New Castle! Liefs, Klaske

    ReplyDelete
  9. Wat een leuke rubriek is dit! Ik ben ook echt fan van Engeland, geweldig land is 't. Veel plezier de komende dagen! :)

    ReplyDelete
  10. Aah, zo leuk! Ik moet écht een keer naar Engeland...

    ReplyDelete
  11. Luf londonnn, en ik had echt nog nooit van crumpets gehoord maar ben benieuwd hoe ze smaken! (;

    ReplyDelete
  12. Wat een superleuk idee om London te recreeren in je eigen woonkamer! Persoonlijk heb ik ook een enorme liefde voor London (vooral het eten oh my scones!) Veel plezier in New Castle!
    x I

    BLOG: http://www.isabeldot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Awww dit is zo leuk! Ondanks dat ik net op mijn blog mijn liefde voor Parijs verklaarde, zou ik niet kunnen kiezen tussen Londen en Parijs! Ik was ooit in het kleine stadje Ipswich. Dat authentieke Engelse is geweldig :D

    ReplyDelete

Thanks!