Friday, June 3

mixtape • may

[mistral gagnant - coeur de pirate] 

Met mijn blote voeten op de pedalen van mijn roestige herenfiets snel ik over de wegen van een nog onbekende stad. Het ding is ietwat krakkemikkig en zucht en steunt als ik met een vaartje een bocht om vlieg. Zigzaggend baan ik me een weg door een labyrint van zijstraatjes en ongeasfalteerde paden tot ik hijgend tot stilstand kom. Het lijkt haast alsof ook mijn fiets even een zucht slaat wanneer ik de remmen laat vieren. Voor me strekt zich een lange weg uit, omlijst door rijen suikerspinroze bloesem. Een kraag van bloemige vrolijkheid. Een zuchtje wind doet hier en daar wat blaadjes naar beneden dwarrelen. Poederroze regen. Ik vang een blaadje in mijn hand en observeer de minuscule nerven die zich een weg door het oppervlak banen en me doen denken aan het labyrint van onbekende wegen dat ik zojuist heb getrotseerd. 'Ha,' ik grinnik en laat mijn ogen nogmaals over de weelderige roze bloemenzee glijden. 'Uiteindelijk leiden alle wegen tóch naar Rome.'




klik hier om de mixtape te beluisteren





9 comments:

  1. Ik hou van Aurora, prachtige mixtape <3

    ReplyDelete
  2. Een mixtape met Coeur de Pirate? Daar moet ik gelijk naar gaan luisteren :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mijn liefde voor Coeur de Pirate is niet te beschrijven, echt <333

      Delete
  3. Ik hou erg van Lana's muziek, en High By The Beach heeft zo'n relaxed (en tja, high) sfeertje ❤

    ReplyDelete
  4. Oeh, heel veel liedjes die ik nog niet ken! Trouwens, The Paper Kites vind ik een supergave naam! haha!

    ReplyDelete
  5. Ah wauw, heerlijke playlist! Dat eerste liedje van coeur de pirate past zo goed bij je schrijfseltje! Heerlijk van die franse muziek!

    ReplyDelete
  6. Die foto is zo leuk gedaan met die letters zo! - maareh, over de mixtape: Aurora is zo leuk, dit liedje kende ik nog niet en ga ik nú luisteren.
    xx

    ReplyDelete
  7. Echt heel grappig, ik heb je blog al een hele tijd niet bezocht (shame on me) en je schrijfstijl is heel erg veranderd. Ik kan lezen dat je op de schrijversacademie zit, echt heel goed en mooi, al die schrijfseltjes (hihi leuk woord) van jou! Liefs

    ReplyDelete

Thanks!