Thursday, March 17

mixtape • february


lente

zoals vederlichte bloesemblaadjes
zwevend op de lentebries 
langs het asfalt van langzaam
warmende wegen strijken

zo gonzen de troostende 
melodieën van vergane glorie
weder zegevierend
ontwakend uit een winterslaap

als de bloemen en de bijtjes
die met de rijzende zon 
de koude verdrijven
en kleur doen terugkeren

in het eens zo grauwe
amsterdam


Oké, genoeg zweverig dichtgedoe: hier is mijn mixape van februari. Lekker laat enzo, maargoed. Laura-style. Nooit op tijd ;)





klik hier om de mixtape te beluisteren




8 comments:

  1. Wat een mooi gedicht!! Ik weet dat het om de nummers gaat, maar moest er even ewn compliment over geven. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: prachtige foto. :)
    xxx

    ReplyDelete
  2. Mooi Laura, de muziek en het gedicht en de foto. <3

    ReplyDelete
  3. Prachtig gedicht! Daar wil ik meer van zien/lezen <3
    Heb gelijk je mixtape aangezet (en ben je gaan volgen op Spotify, net zo handig)

    ReplyDelete
  4. Wat een supermooi gedichtje. Net op de dag dat ik bij mezelf dacht: eigenlijk zou ik wel wat meer poëzie willen lezen of zelf schrijven. Heel erg inspirerend dus, thanks.
    Voor de rest: Alt-J staat in je afspeellijst, dus je hebt echt 100 of zelfs wel meer punten verdiend. Alt-J is namelijk echt mijn favoriete band. Ik heb ze ooit eens live gezien en dat was de beste dag in mijn leven. :) xoxo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alt-j is ook mijn favoriete band, en ik flipte zowat toen ik Something Good hier zag staan :D Maar ze hebben echt magische muziek!

      Delete
  5. Ooh, ik hou van mixtapes. En House by the Sea is zo'n fijn liedje!

    ReplyDelete
  6. Prachtig gedicht. Ik heb het meerdere keren gelezen om het goed te laten doordringen.

    ReplyDelete

Thanks!